دوشنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۸۸

شیخ فضل الله نوری و سرانجام او و شعری از ایرج میرزا در هجو او




شیخ فضل الله نوری از مخالفان مشروطیت که با استفاده از نام اسلام سعی در انحراف مشروطیت داشت و با طرح نظارت مجتهدین طراز اول بر مجلس در راه مشروطیت سنگ اندازی کرد و نظریه ایجاد شورای نگهبان برگرفته از این طرح است و در انقلاب شوم و غیر اسلامی57 به انجام رسید و از ذریه پاک ایشون نورالدین کیانوری رئیس حزب توده بوجود آمد.
حجّة الاسلام کتک می زند
بر سر و مغزت دَگَنَک می زند
گر نرسد بر دَگَنَک دستِ او
دست به نعلین و چُسک می زند
این دو سه گر هیچ کدامش نشد
با حَنَک و تحتِ حَنَک می زند
تا نشوی پاره خبردار باش
گاه حَنَک را به هَتَک می زند
گر کومکت رستم دستان بود
هم به تو و هم به کمک می زند
ور بکند پا بمیانی فلک
چوب به پا های فلک می زند
چک زنِ سختی بود این پهلوان
ملتفتش باش که چک می زند
دستش اگر بر فکلی ها رسد
گوزِ یکایک به الک می زند
ور الکِ تنها کافی نشد
هم به الک هم به دولک می زند
گویند آقا همه شب زیرِ جُل
از تو چه پوشیده کَمَک می زند
چون ببرد دست به سیخ کباب
بر جگر خویش نمک می زند
نَرمَک نرمک به سرانگشت خویش
دیم دَدَدَک دیم دَدَدَک می زند
مختصرا هر شب در جوف پارک
یارو صد جور کلک می زند
حالا در حضرت عبدالعظیم
شیخ درِ دوز و کلک می زند
اِن شاءالله دو روزِ دگر
خیمه از آن جا به دَرَک می زند
منعش اگر کس نکند بی ریا
دست تصرّف به فدک می زند
وان جِگر نازُکَش از بهر پول
روزی صد مرتبه لَک می زند
مجلس شوراست که با دستِ حق
سیمِ بَدان را به محک می زند
هر جا خواهی به سلامت برو
ملت اللهُ مَعَک می زند
قافیه هر چند غلط شد ولی
شیخ ز بیکاری سگ می زند
شاعر:ایرج میرزا

۲ نظر:

ناشناس گفت...

.شما میگویید حضرت فاطمه بین در و دیوار قرار گرفت و شهید شد.حال سوالی پیش می آید اینست كه حضرت فاطمه مگر علم غیب نداشت تا بداند كه در صور ت باز كردن در شهید میشود و حداقل در را طوری باز میکرد که شهید نشود و ثانیا چرا از اصل تقیه استفاده نکرد.

2.شما میگویید میگویند بعد از شهادت فاطمه،عمر از علی به زور بیعت برای ابوبكر گرفت.

اما از طرفی میگویند علی برای حفظ اتحاد جامعه اسلامی بیعت كرد.اگر شهادت را قبول كنیم عامل اصلی بیعت حضرت عمر بوده و شما باید از حضرت عمر تشكر كنید نه از علی چون علی با خفت و خواری بیعت كرده و برای حفظ جامعه بیعت نكرده است.

3.شما میگویید ائمه ما بر اجزای جهان ولایت دارند{برای توضیح باید بگویم ما میگوییم خداوند بر ذرات جهان ولایت دارد پس كسی نمی تواند بگوید كه با سنگ خدا را زدم.}پس چطور آن در و دیوار بر حضرت فاطمه ضربه وارد كردند احتمالا ان در و دیوار ناصبی بودند.شاید بگویید چه حرف مسخره ای در اینجا مطرح کردید اما باید بگویم این اعتقادات شماست که مسخره است نه حرف های ما
جواب
ولایت ائمه ما علیهم السلام در طول ولایت واراده خداست واجزاء عالم بدون اذن خدا نمی توانند کار ی انجام دهند به علاوه ما ضرب وشتم وقتل را به خود عمر ملعون وپیروانش نسبت می دهیم نه به سنگ وچوب


ما به مساله غیرت اشاره نمی كنیم. كه به آن بسیار اشاره شده.
امیدوارم مثل گفتار کسانی که قبولشان دارید عقل حجت باطنی و قران را سرلوخه کار خود قرار دهید نه کینه های کور خود نسبت به خلفا و اصحاب رسول الله چون واضح است شما تنها به دنبال حقیقت نمی گردیدو فقط دنبال یک ایراد از اصحاب کرام میگردید.

جواب
متأسم برای شما از کسی دفاع می کنید که به نقل کتب خودتان زنا زاده است به علاوه که ابوبکر وعمر باعث آزار دختر رسول خدا که باعث آزار سول خدا می شود شده اند وقرآن در سوره احزاب می فرماید:
ان الذین یوذون النبی لعنهم فی الدنیا والآخرة واعد لهم عذابا سعیرا.










[خط فاصله]
جواب مدیر
1-ما قائل به علم غیبی هستیم که خداوند اجازه استفاده از آن را داده باشد به علاوه مسأله ولایت آنقدر عظیم وبزرگ است که حتی برای حمایت از آن باید آگاهانه جان را فدا کرد.فاطمه علیها سلام با حمایت جانی خود فهماند که چه ستم بزرگی را شیخین لعنة الله علیهما برعلی علیه السلام وصی وخلیفه بلا فصل رسول خدا صلی الله علیه وآله کردند.
اما تقیه در مورد صیانت از ولایت از نظر ما شیعیان جایز نیست.
2-شهادت حضرت زهرا را خود شما سنی ها نقل می کنید امابه شهادت رساندن دختر رسول خدا بدست عمر افتخار دارد؟! نه به خدا قسم باید عمر را لعن کرد.
اما بیعت آنگاه سبب خواری می شود که به اختیار باشد عمر وابوبکر لعنةالله علیهما به زور از علی بیعت گرفتند واین یعنی اینکه من علی هرگز خودم را خوار نمی کنم.
توی سنی اگر کمی شعور داشته باشی می فهمی که زندگیت را مدیون علی هستی والا اگر علی علیه السلام آنجا دست به شمشیر می برد نام اسلام را آندو حخاموش می کردند وتو الآن معلوم نبود که مسلم باشی
3-ولایت ائمه ما علیهم السلام در طول ولایت واراده خداست واجزاء عالم بدون اذن خدا نمی توانند کار ی انجام دهند به علاوه ما ضرب وشتم وقتل را به خود عمر ملعون وپیروانش نسبت می دهیم نه به سنگ وچوب
4- علی علیه السلام غیور بود اما حفظ جان مسلمانان واطاعت بی چون وچرا از وصیت رسول خدا با عث شد که عملا کاری نکند
علی علیه السلام فهماند که برای حفظ حق وحقیقت واطاعت از رسول خدا باید بهای سنگینی را بپردازد اما کجا شیخین چنین فداکاری هایی را کردند آیا آنان جز سرپیچی از دستور رسول خدا در جیش اسامه و...چیز دیگری بلد بودند.
اگر شیخین شما غیرت داشتند وناموس پرست بودند جرأت جسارت به ناموس خدا فاطمه زهرا را نباید می داشتند ولی آندو با شهادت زهرای اطهر فهماندند که بی غیرتند و اصل وریشه ای ندارند.
ای سنی!
روز قیامت خواهد آمد وتورا می بینم که در آن روز می گویی:
یا لیتنی کنت مع علی و لعنت ابوبکر وعمر.

ناشناس گفت...

دعایی مثل زیارت عاشورا ‏که هنوز در اصل بودنش نه تنها یقین نداریم بلکه تردید داریم را افراد ‏ی ،میگویند 40 بار بخوانید و از معصوم علیهم السلام این دستور ‏رسیده و به همه حوائج خود میرسید!!!! " این مطلب در عمومی 43 ‏درج شده شما در این مطلب بنده هتاکی و بی حرمتیی می بینید؟؟؟؟در ‏این موضوع به دو مورد اشاره کردم یکی تردید در اصالت زیارت ‏عاشورا و یکی جعل خاصیت 40 بار خواندن که در هیچ یک از اسانید ‏متصل به معصوم علیهم السلام نیست.اما وجه خنده داری که ایشان ‏فرموده اینه که:من بار ها از این زیارت جواب گرفتم!!!!.به خدا آدم از ‏این استدلالات شاخ در میآره ...دوست من وجه تصدیق و توثیق حدیث ‏آیا نتیجه گرفتن من و شما است؟؟؟اگر بنا بود این موضوع باشه که ‏معصوم علیه السلام حتما چنین موضوعی را در تحقیق حدیث منظور ‏میفرمودند.