پنجشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۸۸

تحليل انتخابات دهم و گزينه هاي پيش رو

چند روز دیگر به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است.به نظر میرسد این انتخابات پتانسیل تبدیل شدن به کلیدی ترین انتخابات تاریخ ایران را داراست.
در پیش روی مردم ایران زمین پنج گزینه پیشروست:1-میرحسین موسوی2-مهدی کروبی3-محسن رضایی4-محمود احمدی نژاد5-و در نهایت تحریم


1-میرحسین موسوی:از بین چهار کاندید قطعا ناشناخته ترین گزینه برای جوانان ایران است فردی که شاید تا چندی پیش کسی او را به قیافه نمی شناخت اما حالا امید خیلی از ایرانیان معتقد به اصلاحات شده است.
حضور او میتواند نوید تغییرات عجیب در سطح کشور را نوید بدهد که مفید یا غیر مفید بودن آنرا گذشت زمان تعیین خواهد کرد.هنوز درگیری ها و خصومت ها او با شخص اول حکومت (ولو به ظاهر) یعنی ایت الله خامنه ای از یادها محو نشده است.تلاش های فراوان علی اکبر هاشمی رفسنجانی و حمایت حزب او کمی ما را وادار به تردید میکند حال که او برکرسی ریاست مجلس خبرگان نشسته است بی تردید مترصد حضور میرحسین در پست بالاترین مقام اجرایی کشور است ؛نقطه مشترک او ومیرحسین در عدم داشتن رابطه حسنه با ایت الله خامنه ای ست.
در هر حال در صورت انتخاب شدن میرحسین باید منتظر اتفاقات شگرفی در سطح کشور باشیم.
سخنان آیت الله خامنه ای در کردستان در مورد انتخاب اصلح ایراد شد بیانبگر ترس او ست زیرا به جای انکه برهمان شرایط کلیشه ای مدیر بودن،مدبر بودن،شجاع بودن و...اشاره کند از مردم خواست کسی را انتخاب کنند که به فکر چاپلوسی از غرب نباشد و همچنین در سیاست خارجی باج ندهد و کیست که نداند این سخنان نه اشاره غیر مستقیم بلکه اشاره مستقیم به کاندیدای اصلاح طلبان یعنی میرحسین موسوی ست و همچنین سیاست های ابلهانه محمود احمدی نژاد از دیدگاه آیت الله خامنه ای شجاعت است وبس.
تردیدی نیست آیت الله خامنه ای دارای عقده های فراوانیست چه از زمانیکه توسط آیت الله مطهری به مارکسیست بود ن متهم شد و چه زمانیکه تشرهای آیت الله خمینی را شنید و توسط او به انحراف از ولایت فقیه و عدم اعتقاد به آن متهم شد.اما دیری نپایید که با کمک های هاشمی رفسنجای و ری شهری بر جایی نشست که حتی در خواب هم تصور آن را نمی کرد و آقای حجت الاسلام خامنه ای یک شبه نه ره صدساله بلکه ره صدهزار ساله را پیمود و علاوه بر تبدیل شدن به آیت الله العظمی خامنه ای بر اریکه ولی فقیه تکیه زد.
اما اکنون هاشمی رفسنجانی در سر چه میپروراند برای همه می تواند باعث شگفتی شود هاشمی که او را بعد از آیت الله بهشتی دومین سیاستمدار مرموز ایران بعد از انقلاب باید نامید.
هاشمی رفسنجانی کسی ست که توانست آیت الله منتظری را از عرش به فرش برساند قطعا این توانایی را دارد که حجت الاسلام خامنه ای را همانطور که آورد به همان صورت از دور خارج کند و با انتخاب میرحسین او به نقشه های خود نزدیکتر خواهد شد حال چگونه مشخص نیست در ساده ترین حالت با کاهش اختیاراتش چنانکه گفته شده است چندی پیش میرحسین موسوی در جلسه ای خصوصی یک از اهداف خود را کاهش اختیارات ولی فقیه نامید و یا شاید هم مرگ ناگهانی خامنه ای یکی از راههایی باشد هاشمی در سر دارد و یا خلع او که ضعیفترین احتمال خواهد بود.
اما اینکه هاشمی و موسوی توانایی این کار را خواهند داشت یا نه باید در صورت انتخاب شدن این مسئله روشن خواهد شد.

ناگفته پیداست که اتفاقات مذکور تغییر محسوسی در زندگی مردم نخواهد داشت.

2-مهدی کروبی:ایشان را با صیغه ها یی که کردند و همینطور علاقه بیش از حد به ثروت میشناسند.
حضور افراد خوشنامی مثل:(کرباسچی،مهاجرانی،عمادالدین باقی،نجفی،جمیله کدیور،عبدی)و همچنین حمایت عبدالکریم سروش از ایشون را باید نقطه قوت کروبی دانست.
اما چیزی که مهم است اینست که کروبی شانس پایینی برای انتخاب شدن دارد و علاقه بیش از حد ایشان به ماندن و عدم کناره گیری به نفع میرحسین موسوی این شائبه را بوجود می آورد که ایشان از طرف آیت الله خامنه ای و دار دسته ایشان برای شکستن آرای میرحسین به ماندن در صحنه اصرار دارد.
گفتار تند ایشان نسبت به دولت و عملکردش و عدم برخورد احمدی نژاد با روزنامه ایشان"اعتماد ملی"این ظن را تقویت میکند زیرا روزنامه های دیگر با لحنی به مراتب آرام تر توقیف شده اند.


3-محسن رضایی:آقای رضایی هم که با جنایات در کردستان و همچنین علاقه مفرط به ادامه جنگ 8ساله میشناسیم.
در مورد حضورایشان تحلیل های زیادی وجود دارد اما محتمل ترین گمان اینست که ایشان برای شکستن آرای میر حسین موسوی به صحنه آمده است چون اکثر اصولگرایان منتقد ترجیح میدادند که به جای محمود احمدی نژاد به میرحسین رای بدهند اما با حضور او تعداد زیادی از آنها احتمالا از او حمایت میکنند و همچنین نکته مهم اینست که ا ز بین رضایی،علی لاریجانی و قالیباف انتخاب ایشان به عنوان کاندیدا این تردید را افزایش میدهد چون مسلم است رضایی هیچ شانسی برای پیروزی ندارد و اگر یکی از دو گزینه دیگر وارد صحنه میشدند پتانسیل نشستن بر صندلی ریاس جمهوری را داشتند اما احتمالا به خاطر دخالت های آیت الله خامنه ای و مصباح یزدی محسن رضایی وارد صحنه شد تا تنها حکم رای شکن داشته باشد نه گزینه ای برای احراز پست ریاست جمهوری

4-محمود احمدی نژاد:آنچه عیانست چه حاجت به بیان است

ایشون فرزند خلف ولایت مطلقه فقیه هستند و تمامی شرایط برای تبدیل شدن به شاه اسمعیل صفوی جدید را دارند و کاندیدایی که ولایتمداران متعصب و مدیران مدرسه حقانی به دنبالش هستند فقط باید در قامت شاه اسماعیل جدید باید جست وجو کرد وبس.

5.تحریم-ابتدا باید دید که آیا تحریم تاکتیک خوبیست یا نه.
باید دانست که ولایت فقیه مشروعیت خود را از مردم نمی گیرد که با عدم حضور مردم در پای صندوق های رای دچار عدم مشروعیت بگردد.
چندی پیش صادق لاریجانی برادر علی لاریجانی رئیس مجلس فرمودند که ولایت فقیه مشروعیت خود را از مردم نمی گیرد.فردی که بزودی برجای آیت الله شاهرودی در قوه قضائیه خواد نشست.
همچنین سخنان آیت الله خمینی در این مورد هم کاملا موید همه چیز است.
خمینی:مردم ناقص اند و نیازمند کمال اند و ناکاملند،پس به حاکمی که قیم امین صالح باشد محتاجند"
مصباح یزدی:"اعتبار ولایت فقیه به مردم نیست"
خزعلی:"این چه حرفی ست که میگویند اگر مردم خواستند،مردم چه کاره اند؟مردم احکام خدا را اجرا میکنند."
خزعلی:"قانون اساسی میگوید قوای ثلاثه زیر نظر ولایت فقیه است.شما وقتی ولایت فقیه را قبول نداشته باشید 20میلیون که هیچ30میلیون هم رای بیاورید تا این رای به تایید مقام ولایت نرسد معتبر نیست."

اما اگر بگوییم با عدم شرکت رژیم در سطح جهان بی آبرو میشود باید گفت رژیم آبرویی ندارد که بخواهد با عدم شرکت ما برود.
حکومتی که در کارنامه خود کشتار زندانیان سال 67،قتل های زنجیره ای،قضیه دادگاه میکونوس و ...را دارد با تحریم از ان ابرویی نخواهد رفت.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

ممنون

a گفت...

دوست عزیز باسلام وباتشکر از اظهار نظرشما

همانطور که نمی دانید ناسا یک سازمان بسیار پیچیده وحشتناک سری

امریکاست و جریان شق القمر یک پدیده علمی نیست قطعا .چون اگر این اتفاق افتاده

باشد حتما به این علت معلول های فراوانی به دلیل حکیم بود ن خدای مقتدر در عالم

به وقوع می انجامیده چون این هستی دارای اجزای کوچک وهم آهنگ ووابسته به

هم ومنظمی است . به عنوان مثال چون مقدار گازهای گلخانه ای یا سی او تو

افزایش یافته لایه اوزون دچار آسیب دیدگی شده و کوه های یخی قطب های زمین

اب می شوند آب وهوای و بارندگی زیاد می گرد سطح آب در دریا ها افزایش می یابد

و روی هزاران پدیده ناشناخته دیگر موثر بوده است . وجود هر پدیده ای مثل ماه اثرات

فراوانی روی کره زمین دارد که این انشقاق حتما عوارض بسیاری را در برخواهد داشت

در صورت وقوع این امر مهم حد اقل طوفان عظیمی در دریا ها به وجود می آورده

است ویا باعث بارش باران های سیل آسا می شده است و یا در سردی و گرم شدن

کره زمین موثر واقع می شده است .پس بنابر این گزارش نشدن این گونه وقایع و ثبت

نشدن آنها در فعل وانفعالات علمی باور کردن ان مشکل است و این امر جزء یک دورغ

بزرگ چیز دیگری نیست که از ناحیه یک یهودی که از راویان و محدثان است یک کذب

محض بوده که نقل شده و همین ها هر چی دورغ بوده در تاریخ ادیان الهی مخصوصا

اسلام وارد کرده اند. اصلا یهودی ها متخصص سر کار گذاشتن مردم اند تا خودشان

دنیارا به چاپند. تمام امکانات مالی و منابع ثروت جهان در دست یهودی هاست تما م

مراکز خبری و اطلاعات رسانی در خدمت این قوم وصهیونیست بین المللی

است.دارای پیچیده ترین سازمان جاسوسی و امنیتی در جهان هستند..الی آخر

bahram farzan گفت...

بادرود ،
نگارشت را خواندم مطالبی جالب بود و بویژه اینکه با شهامت تمام نوشته بود ید .
گرچه درتفسیرت بنکات زیادی اشاره فرموده اید ولی من ناچارم نظر کلی ارائه دهم :
قانون اساسی ایران از دیدگاه عقلی بی اعتبار و متزلزل و نا مردمی است که همه قدرت را یکجا بولی فقیه واگذار کرده است اگر مداقه در متون آن بشود میتوان گفت که قدرت ولایت فرعونی محسوب شده و از قدرت سلاطین بسیار والا تر است ، در چنین شرایط که تمام قوا مستقیم و غیر مستقیم دست ولی است و اتحاد مردمی بدلایل خاص در هم ریخته و روشنفکران بی اعتبار ومعدود شده اند و مردم بامتیازات و مطالبات بسیار محدود ی قانعند بنحویکه حکومتیان براحتی میتوانند با هزینه دلارهای نفتی باسانی آنانرا بچنگ بیاورند ، رویش و رشد نظریات شما میتواند بیحاصل جلوه نماید ، ضمنا نظر شما در مورد اختلافات گروهی صائب بنظر نمی آید زیرا آنچه که شما می بینید اختلافات ظاهری بر سر قدرت و مزایای مرتبطه بر آنست که بموقع خود براحتی قابل حل است ، اما اختلافات ایده ئو لوژیکی مد نظر شما گرچه وجود دارد اما این آگاهی هم هست که بروز هر نوع تزلزل در آن موجبات انفجار خواهد شد که دست اندر کاران همگی بان واقفند . درهم ریختن چنین حکومت صرفا قیام همگانی مردم را نیازمند است که ... !؟ -- موفق باشید

حاج ميثم گفت...

دوست عزيز سلام من ميثم كريمي مدير وبلاگ دلبـــاخـــتگان ولايت چند سوال از شما بعنوان برادر ديني كه مذهب جداازهم داريم دارم
1-دوستان يانه هم شهريهاي شما در گروهايي مثل جندالله باچه منطقي سر شيعيان اهل البيت رسول الله رامي برند يا مثل عبدالمالك ريگي شيعيان را شهيد كرده سپس با عرضه فيلم آن در جامعه چه هدفي را دنبال مي كند
2-درمورد مذهب شيعه شما راارجاع مي دهم به كتاب شبهاي پيشاور كه تمامي داستان آن 10شب در يكي ازروزنامه هاي محلي پاكستان كه اهل سنت هم است چاپ شده يا كتاب 150صحابي دروغين علامه عسگري
در پايان اول ممنون ميشوم اگر به كامنت من جوابي بدهي دوم كه شما را به رسول الله كمي منطقي با انصاف به مسائلي چون امام خميني و ايت الله بهشتي ومقام رهبري كه جد هر سه ايشان به رسول الله ميرسدبرخورد كنيد زيرا درچنين مواقعي دشمنان اسلام آمريكاواسرئيل غاصب بخصوص وهابيت ملعون استفاده مي كنند در پناه حق