یکشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۸

نامه به جنتي:ميگويند شناسنامه سربازها جمع آوري شده.

قلم - رییس کمیته صیانت آرا میرحسین موسوی و کروبی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان از تخلفات گسترده در انتخابات ابراز نگرانی کرده و انجام اقدامات مقتضی را خواستار شدند.

به گزارش قلم‌نیوز، در این نامه آمده است:

« حضرت آیت‌الله جنتی

دبیر محترم شورای نگهبان

سلام علیکم

پیرو یادداشت‌های پیشین موارد زیر که می‌تواند زمینه تخلفات آشکار و پنهان را از طرف عناصر مسوول و غیرمسوول فراهم سازد، جهت هرگونه اقدام پیشگیرانه تقدیم می‌شود . این موارد براساس اطلاعاتی است که علی رغم پنهان‌کاری وزارت کشور از ستاد انتخابات به دست آمده است.

1 ـ شعب اخذ رای 46294 که از این تعداد 14312 عدد آن سیار،12857 روستایی و 1437 شهری است.

2ـ تعرفه‌های مرحله اول 59600000 می‌باشد که وزارت کشور تعداد تعرفه‌های چاپ شده را 000،000، 57 (پنجاه و هفت میلیون ) اعلام کرده است. اختلاف 2600000 برای چیست و چرا اعلام نمی‌شود!؟

3ـ تعداد مهرها همانطوری که می‌دانید دو برابر تعداد شعب به‌علاوه 10 درصد مازاد می‌باشد که بدون هیچگونه دستورالعملی ارسال شده است و این کار فوق‌العاده خطرناک و نگران کننده است. در جریان باشید که شعب روستایی و شهرهای کوچک تا 10 صبح کارشان تمام می‌شود و تا عصر بیکار هستند و مهر اضافی و تعرفه‌های فراوان و سوسه‌انگیز است.

4ـ براساس اطلاع در سایت وزارت کشور فقط سه نفر مستقر هستند و اهل فن می‌گویند نیازمند نظارت جدی هستند.

5ـ برخی از صاحبنظران مدعی هستند نظارت جدی در شعب اخذ رای و به‌خصوص در هنگام شمارش آراء و بالاخص در شهرستان تهران، از اهمیت و حساسیت ویژه برخوردار است اما ما معتقدیم اگر قرار باشد تخلف سازماندهی شده‌ای انجام بگیرد ،این کار نه در شعبه و نه در سایت و نه در هنگام شمارش و اخذ رای بلکه در استفاده از تعرفه‌های اضافی و مهرهای اضافی و با استفاده از صندوق‌های اضافی و سیار شدنی است. بخصوص که خبر می‌رسد که شناسنامه‌های سربازان در مراکز نظامی و... جمع آوری شده است.

6ـ بنا به خبر رسیده است قراردادی به تعداد 4000000 (چهار میلیون ) پیامک بین ستاد انتخابات وزارت کشور و وزارت مخابرات برای روز انتخابات آنهم به صورت محرمانه منعقد شده است که سوال بر انگیز است، چه فرمانی بصورت یکطرفه و به چه کسانی در روز انتخابات قرار است داده شود که مردم نباید بدانند. چرا مثل سابق از طریق صدا و سیما تمام موارد اعلام نمی‌شود. معمولا پیامک از شعب به ستاد انتخابات وزارت کشور برای اعلام اخبار و اطلاعات محرمانه و اعلام اخبار ضروری، منطقی به نظر می‌آید اما پیامک از ستاد انتخاباتی کشور به عوامل اجرائی،در حالی که مرکز صدا و سیمای سراسری در ستاد انتخابات وزارت کشور مستقر هست آیا شبه‌انگیز نیست؟!

7ـ هفته گذشته، استانداران سراسر کشور در وزارت کشور جلسه محرمانه با وزیر کشور برقرار کردند و هیچکس از محتوای جلسه و موضوع آن خبر ندارد. چه موضوع سری و محرمانه‌ای وجود داشته که فقط باید استانداران و وزیر کشور بداند و از مسوولان وزارت کشور کسی نباید مطلع باشد؟ اینگونه جلسات، فقط در مواقع ضروری و جنگ و در موضوعات فوق‌العاده سری برگزاری می‌گردد . انتخابات موضعی سری و به دور از چشم حتی شورای نگهبان ندارد.

8ـ استفاده از استانداران و فرمانداران و ... که در دوره‌های گذشته تخلفاتشان له و علیه برخی کاندیداها به اثبات رسیده است طبق قانون ممنوع است. آیا نباید برای استاندار خراسان رضوی و ... تدبیری بیاندیشید؟

9ـ طبق اطلاع، اکثر ایرانیان مقیم کانادا در ونکور زندگی می‌کنند ولی وزارت کشور فقط در اوتاوا صندوق انتخابات گذاشته است در حای که فاصله اوتاوا تا ونکور هفت ساعت پرواز است و احتمالا سایر نقاط جهان هم همین وضعیت را دارد .

10ـ متجاوز از 300 صندوق در کشورهای خارج در نظر گرفته شده است، ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی علی رغم تمام تلاشی که از مدت‌ها قبل انجام داده است، نتوانسته است نمایندگان خود را برای صندوق‌های خارج از کشور به وزارت کشور و وزارت خارجه معرفی کند و لذا ممانعت از امکان حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای خارج کشور تخلف قانونی آشکار است.

11ـ گفته می‌شود حفاظت یک/سوم صندوق‌ها از عهده نیروی انتظامی خارج و به سپاه پاسداران واگذار شده است که خلاف قانون و رویه‌های قبلی است. در این مورد نیز باید کمبود نیرو و با افزایش افراد مامور به نیروی انتظامی و تحت امر مسوولان آن انجام گردد.

خواهشمند است در موارد فوق نتیجه تصمیم و اقدام مقضی شورای محترم نگهبان را جهت اطمینان کمیته صیانت از آرا مهندس میرحسین موسوی و مهدی کروبی امر به ابلاغ فرمایید.

سیدعلی اکبر محتشمی‌پور ـ رییس کمیته صیانت آرا میرحسین موسوی

مرتضی الویری ـ رییس کمیته صیانت آرا مهدی کروبی»

۱ نظر:

ناشناس گفت...

لعنت بر اون کسانی که خمینی و خامنه ای و امثال آنها رابه دنیا میاوردند .بر جامعه ایران تحمیل میکنند.لعنت بر خمینی
لعنت بر خامنه ای